Évzárás, irány az új esztendő!

Szerző: Dátum: dec 30, 2011 Kategória: Blog

A legtöbb blog az év utolsó napjaiban összegez, visszatekint majd nekilát jósolgatni a következő évre. Én sem teszek most másként, bár jóslatokba nem szívesen bocsátkozom, inkább csak leírom, minek örülnék nagyon, ha megvalósulna 2012-ben.

Változások az élet minden területén

2011 számomra nagyon sok változást hozott, kellemeset és szomorú fejleményeket egyaránt.

Egy éve, hogy a hivatalos AdWords fórumon kiemelt közreműködőként igyekszem többed magammal segíteni a többi AdWords felhasználó munkáját. Még mindig sok kérdező teszi fel a kérdést: miért nem látom a hirdetésem. Bár született már blog bejegyzés, sokan még mindig “write-only” módban kérdeznek ahelyett, hogy előbb olvasnának egy picit. Mondjuk ilyen kérdések mindig lesznek és végső soron nem mondanám nagy számnak az ilyen irányú kérdések számát, de azért vannak páran. Ezt leszámítva nem egy érdekes kérdés felvetéssel is találkoztunk, szóval mindenképpen érdekes és hasznos kiegészítő elfoglaltság ez is az életemben 🙂

Kiemelt közreműködőként lehetőségem nyílt részt venni szeptemberben a Kiemelt Közreműködők Globális Találkozóján, ahol nem csak más országok AdWords kiemelt közreműködőivel volt alkalmam találkozni, de megtudtam, hogy magyar top contributora van az angol GMail fórumnak, a SketchUp fórumnak és az angol nyelvű súgófórumon is megtalálható egy magyar szakember. Jó volt találkozni dojle-al is, aki a magyar webmester fórumon TC.

November óta teljes mértékben főállású vállalkozóként ügyködök most már szinte csak AdWords témában, és ami talán a legfontosabb fejlemény, hogy összeborultunk JabJab-al és most már közösen toljuk a szekeret csapatának tagjaként! Az első két hónapról csak pozitívumokat tudok mondani: új kihívások, izgalmas projektek, közös sikerek jellemezték együttműködésünk eddigi napjait és nagyon bízom benne, hogy ez 2012-ben sem fog megváltozni.

Számos cikk született idén is ezen a blogon, bár kevesebb, mint előtte és ezen mindenképpen változtatni szeretnék.

“Tedd a kezed a tévére…”

Nem szeretnék tippeket írni, mit hoz a 2012-es év a PPC, illetve a marketing területén, inkább csak leírnám, mit látnék nagyon szívesen és mik a terveim nagy vonalakban, amelyek meghatározhatják az irányt.

Nagyon-nagyon-nagyon várom, hogy megjelenjen Magyarországon is a Merchant Center, amivel webshopok betolhatják a Google adatbázisába termékkínálatukat és áraikat, így a keresőben konkrét termékajánlatok is megjelenhetnek úgy az ún. organikus találatok között, mint az AdWords hirdetésekben. Egyelőre ennek kicsi esélyét látom, mert nálunk nagyobb potenciállal futó országokban is még csak “talán lesz”, de sosem lehet tudni, mit hoz a jövő 🙂

Érdekesnek tartanék egy olyan PPC rendszert, amit házon belül old meg valamelyik nagyobb tartalomszolgáltató: vannak már Etarget hirdetések úgy az Origo oldalain, mint az Indexen, de tudjuk, hogy ezek nem annyira kiemelt helyek, mint a többi hagyományos banner helyek. Nagy fejlődésnek tartom, hogy a legtöbb HVG oldalon az in-house hirdetések mellett/alatt, de mindenképpen azok közvetlen környezetében AdSense blokkok is vannak. Hasonló megoldást szívesen látnék mondjuk egy [origo]-n.

Remélhetőleg egyre komolyabban veszik a webáruház tulajok is a mobilos/tabletes jelenléteket és talán több publikáció jelenik meg arról, hogyan viszonyul a mobil eszközökről érkező forgalom a hagyományos, asztali böngészőket használó vásárlókhoz képest Magyarországon.

Egészen biztos vagyok benne, hogy a “lájk-fétis” nem hagy alább és ahogy egy ideig megvolt a tuti recept az ún. “oklevél marketing” személyében, ahogy most egyre több oldalon látok teljesen egyszerű, bugyuta alkalmazásokat, amik lájkért cserébe megmondják a jövőt, a múltat, az indián és azték neved, a kutyád marmagasságát és a macskád zajszintjét, amikor éppen tüzel, úgy biztos vagyok benne, hogy lesz legalább 1-2 olyan újabb mém, amivel tonna szám gyűjthető a “rajongó”, akivel aztán nehéz lesz bármit is kezdeni. De nagyon remélem, hogy egyre jobban terjed majd az info és az igény, hogy releváns ember tömeget gyűjtsön maga köré egy oldal és ne csak olyanokat, akik nagy számban elmondják, milyen szép is a kiposztolt ékszer, de valószínűleg nem veszi meg senki vagy csak kevesen…

A magam részéről szeretnék egy kis reboot-ot itt a blogon: akár az AdWordsről beszélünk, akár úgy általában a PPC rendszerekről, szinte hetente, két hetente megjelenik egy-egy olyan újdonság, (apróbb) módosítás a felület kezelésén, ami miatt szinte azonnal ki lehet dobni egy szakkönyvet. Sokféle bejegyzés jelent meg az elmúlt három évben ezen a blogon alapozó ismertetőktől a mélyvízbe gázoló elemzésekig, ezek egy része már részben vagy egészében elavult.

Ezen felül mindig vannak új felhasználók, akik számára jól jöhet egy online információ forrás a hivatalos súgón kívül, ami talán picit más felépítésben, más tematikával vezeti be a felhasználólat a rendszer rejtelmeibe. Szóval szeretnék egy külön oldalt szentelni jövőre olyan tartalmaknak, ahol szépen, fokozatosan lehetne felépíteni egy “online könyvet”, ami akár szépen, fejezetekre osztva mutatja be az AdWords használatát. A pontos formát még nem gondoltam ki, de a gondolat már megszületett, már “csak” a kivitelezés van hátra.

Mindenek előtt azonban amihez nem kell jóslatokba bocsátkozni: életem első, nagyobb közönség előtti szereplésem jön mindössze három hét múlva: a Superweek konferencián rögtön három előadással is szeretnék élőben találkozni mindenkivel, akik már most is olvasnak és azokkal is, akik még nem:

  • A hétfői “Superday” napon amolyan alapozó jelleggel első sorban kezdő felhasználók számára szeretném bemutatni a kulcsszókutatás műveletét, fontosságát és lehetőségeit SEO és PPC kampányokhoz egyaránt
  • Kedden Analytics témában fogok arról beszélni, hogyan célszerű főleg webshopoknak mérni és kiértékelni az oldalra érkező forgalmat a webshopon keresztül realizált bevételek tekintetében
  • Végül pénteken a “SuperPPC” napon lesz egy felvetésem szintén első sorban webshop tulajdonosoknak, hogyan mérjék, kezeljék és optimalizálják az árösszehasonlító oldalak PPC jellegű kiadásait a jobb megtérülés érdekében

Egy szó mint száz, remélem mindenki végig gondolta, mit vitt véghez 2011-ben vagy éppen mit nem és remélem mindenki elgondolkodott már kicsit azon, hogy mihez is szeretne kezdeni az új évvel, legalább is az elején… aztán hogy mi lesz fél év múlva, azt talán még nagyjaink se látják pontosan 🙂

Sikerekben Gazdak Új Esztendőt Kívánok!

Geiger Tamás

Szóljon hozzá!