+1 gombok a Display Hálózaton

Szerző: Dátum: okt 12, 2011 Kategória: Google AdWords

A +1 gomb, amit kezdetben sokak csak a Google “like” gombjaként említettek, további helyekre férkőzik be webes tevékenységeink közé. Mostantól a Display Hálózaton megjelenő hirdetések mellett is megjelenhetnek a +1 gombok valamint azon emberek listája, akik ismerőseink közül már “pluszegyezték” a hirdetést.

Gyors keresgélés után én még nem találtam így megjelenő hirdetést, ezért most csak az eredeti bejegyzés ábráját tudom megmutatni én is:

+1 gomb a Display Hálózaton megjelenő hirdetésekhez

+1 gomb a Display Hálózaton megjelenő hirdetésekhez

A működés során először felbukkannak egy félig áttetsző rétegen azok, akik már +1-elték ismerőseink közül a hirdetést, valamint maga a +1 gomb, aztán ez nemsokára el is tűnik egészen addig, amíg az egérrel a hirdetés fölé nem mutatunk. A sáv az X-re klikkelve be is zárható.

További érdekes információkat olvashatunk a súgó vonatkozó fejezetében.

Megtudhatjuk például, hogy az “ismerős”, pontosabban a közösségi kapcsolatok fogalma mit takar, vagyis kiket láthatunk viszont arcképként egy-egy ilyen hirdetésen, de ami még fontosabb, kik láthatnak minket viszont a hirdetésen, ha megnyomjuk a +1 gombot.

Nem minden formátumnál jelenik meg a gomb:

Képes, dinamikus képes (animált gif), Flash és a Vizuálishirdetés-készítő minden sablonformátuma az iFrame-alapú tartalmat támogató webhelyeken.

Mindig a cél URL-hez köthető +1 jelölések számítanak, vagyis ha valaki például a keresőben megnyomta +1 gombot egy adott URL-hez, akkor ha ez a cél URL szerepel a hirdetésben, meg fog jelenni a hirdetésnél is az ismerős képe, még ha nem is a hirdetésben nyomta meg a gombot.

Fontos, hogy oldal szinten kezeli a rendszer a számlálót, tehát ha valaki +1 gombot nyom az example.com/valami/ajanlat.html cél URL-hez tartozó hirdetésre, akkor nem fog megjelenni ez a +1 sem az example.com/valami, sem az example.com címekre mutató hirdetéseknél! Ez akkor fontos még, ha megváltozik a cél URL!

Azt is érdemes tudni, hogy bár a normál kereső találati lista rangsorolásába bele számítanak a +1 jelölések is, a hirdetések minőségi mutatóján és pozícióján nem változtatnak. Nem érdemes tehát ilyen céllal nekilendíteni ismerőseinket a gomb nyomogatásnak. Illetve közvetve lehet hatása, ha ugyanis egy hirdetés mellett ismerőseink képei jelennek meg, az növelheti a bizalmat és ezáltal előfordulhat, hogy több kattintást kap maga a hirdetés. A több kattintás pedig vezethet ugyebár a minőségi mutató javulásához 🙂

Ahogy ellentétes a hirdetési irányelvekkel azt írni a hirdetésre, hogy “kattintson ide”, úgy nem lehet azt sem megjeleníteni, hogy “+1-ezd”. Részletesebben a vonatkozó új irányelvekről itt.

Természetesen nem korlátozható, hogy kik nyomhatják meg a +1 gombot, mint ahogy részletes információkat sem fogunk kapni azokról, akik megnyomták hirdetéseinknél a +1 gombot.

A +1 gomb használata nem számít fizetett kattintásnak, tehát ez egy ingyenes kiegészítője lényegében a hirdetésnek.

Sehogy sem jelenik meg a gomb a hirdetéseidnél? Uzsgyi erre az infó oldalra!

Ha valaki esetleg nem szeretné, ha hirdetései mellett +1 gomb jelenjen meg, kikapcsolhatja a kampány beállítások lapjának alján az új Közösségi beállítások szakaszban.

Néhány bevált eljárás is megtalálható a súgóban, nem másolnám most be ide a teljes szöveget, de annyit talán érdemes megjegyezni, hogy érdemes a hirdetési terület alsó 20%-t olyan értelemben szabadon hagyni, hogy ott ne legyen kitakarva fontos üzenet, esetleg akció gomb.

Végül fontos lehet még szót ejteni az “ismerősöm ismerőse” felé megjelenő hirdetésekről. Ha jól értelmezem ezt az oldalt, akkor előfordulhat, hogy megjelenik hirdetésünk olyan weboldalon is, amelyen a beállított célzásokkal nem is jelennénk meg, azonban mivel egy ismerősünk +1-ezett egy hirdetést, ezért ismerőseként előfordulhat, hogy számunkra is hasznos lehet ugyanaz a hirdetés. Ez a működés nyilván abból indul ki, hogy alapvetően azonos érdeklődési körű emberek állnak kapcsolatban egymással, bennem csak az hoz fel némi ellenérzést, hogy ha például ügyfelekkel levelezek, akkor nekik is fontos lesz-e az, amit én érdekesnek tartok 🙂

4 Hozzászólások

  1. Gr3nT
    2011. október 12. szerda

    Teljesen jól összefogott írás mint mindig.

    Tényleg, lesz valamikor mobilra optimalizált verziója a blognak? Imádnám 🙂

  2. DuracellTomi
    2011. október 12. szerda

    Keresek valami mobil plugint WordPresshez, már rajta van a listán egy ideje 😉

  3. Vándor
    2013. november 17. vasárnap

    Szerintem minél több helyen van elhelyezve az oldalon a g+ annál jobb.

  4. Vándor
    2013. november 17. vasárnap

    Mert annál nagyobb az esély az ajánlásra

Szóljon hozzá!