AdWords kampány kísérletek – US beta

Szerző: Dátum: jún 9, 2010 Kategória: Google AdWords

Új béta funkciót indított el a Google AdWords egyelőre csak az Egyesült Államokban hirdetők számára: az új AdWords Campaign Experiments, magyar honosításban talán AdWords kampány kísérletek lényege, hogy úgy tesztelhetjük kampányaink bizonyos módosításait, úgy értékelhetjük ki azok hatását, eredményét, hogy ugyanazt az időszakot elemezzük.

Tesztelni, tesztelni, tesztelni…

Akik megkapargatják a felszínt és kicsit mélyebbre is mernek nézni az AdWords rendszerében, nagyon hamar rá kell, hogy jöjjenek arra, hogy az egész egy véget nem érő körforgás: létrehozunk egy hirdetést, egy kulcsszó listát, használjuk néhány napig, esetleg hétig, kiértékeljük az eredményeket, amely alapján tovább finomítunk, kizárunk kulcsszavakat, rendszerezzük, tovább bontjuk a hirdetéscsoportokat.

Röviden összefoglalva: tesztelünk megállás nélkül.

Teszteljük, hogy melyik hirdetésváltozat hoz több kattintást / konverziót, teszteljük, hogy melyik CPC ajánlat mellett térül meg a hirdetésekbe fektetett pénz, stb.

Az egyetlen probléma ezekkel a tesztekkel, hogy egy adott időszak eredményei (például egy hét eredményei) nem feltétlenül (sőt, szinte biztos, hogy nem) ismétlődnek meg a következő héten. A legtöbb termékre és szolgáltatásra jellemző fogalom a szezonalitás: epilátort májustól júliusig keresnek inkább, a kötelező biztosítás egyértelműen novemberi időszak, de még a digitális fényképezőgépeknél is látható egy május-július időszak (nyilván a nyaralás miatt) és egy november-december (ami a karácsonyi ajándék kereséséhez köthető).

Egy szóval, ha valamire 1000 keresés történt az egyik héten, könnyedén hozhat a következő héten 2000 keresést. Ha módosítunk például a CPC ajánlaton, vagy növeljük a költségkeretet, esetleg új kulcsszavakat veszünk fel a kulcsszó listába, nem egyértelmű, hogy két egymást követő hetet összehasonlítva a keresési volumen növekedése okozza a több megjelenést / kattintást vagy a mi módosításaink kedvező hatása.

Eredeti vs. optimalizált (?)

A fenti problémára nyújt megoldást a AdWords Campaign Experiments, amely – ahogy nevében is benne van – kísérletek, tesztek futtatását teszi lehetővé ugyanabban a vizsgált időszakban:

  • megnézhetjük, hogy milyen CPC ajánlat teljesít jobban
  • megnézhetjük, hogy további kulcsszavak felvétele javít-e az eredményeken
  • megnézhetjük, hogy további elhelyezések felvétele hoz-e több konverziót
  • …és még sokan mások

Miután beállítottuk, mit is szeretnénk tesztelni, megadhatjuk, hogy az esetek hány százalékában használja a rendszer az eredeti kampány struktúránkat, beállításainkat és milyen arányban a módosított változatot. Fontos tudni, hogy bár kísérletről beszélünk, ez nem szimuláció olyan értelemben, hogy a módosított beállításokkal érkező klikkelések után ugyanúgy fizetnünk kell, minden megjelenés ugyanúgy megjelenés. Aggódnunk annyira azért nem kell, mert mint azt már tudjuk, néhány napnyi rossz teljesítmény még nem rontja le a minőségi mutatót.

Minden azért most sem…

Persze korlátok most is vannak: egyrészt nem tesztelhetünk mindenféle beállítás állítgatásával, másrészt limitált, hogy mennyi módosítás lehet egy kísérleten belül. Aztán az AdWords Editor sincs még felkészítve arra, hogy kezelje a teszelésben résztvevő adatokat, úgyhogy talán nem is baj, ha még béta és mi majd később a már kitesztelt, jól működő változatot vehetjük majd birtokunkba 🙂

Addig is nem árt elkezdeni részleteiben megismerkedni az AdWords Campaign Experiments lehetőségeivel: részletes info oldal és néhány bemutató videó is elérhető már, amit mindenképpen célszerű tanulmányozni az indulásig.

3 Hozzászólások

  1. Tweets that mention AdWords kampány kísérletek - US beta | DuracellTomi Google AdWords blogja -- Topsy.com
    2010. június 9. szerda

    […] This post was mentioned on Twitter by Stekkelpak Zoltán, Geiger Tamás. Geiger Tamás said: AdWords Campaign Experiments – US beta: http://bit.ly/bwfKOl […]

  2. Új számlázás oldal az AdWords kezelőfelületen - US beta | DuracellTomi Google AdWords blogja
    2010. június 11. péntek

    […] számára” váltak elérhetővé olyan fejlesztések, mint például a nemrégiben bemutatott AdWords Kampány Kísérletek. Egy másik ilyen fejlesztés a Számlázási összesítő […]

  3. AdWords kampány kísérletek - magyar kampányokhoz is | DuracellTomi Google AdWords blogja
    2010. szeptember 15. szerda

    […] is elérhetővé vált az AdWords Kampány Kísérletek. Korábban már írtam erről a funkcióról, amelynek az a lényege, hogy kampányaink bizonyos részeit (CPC […]

Szóljon hozzá!