Fiók szintű kampányelhelyezési kizárások

Szerző: Dátum: feb 10, 2012 Kategória: Google AdWords

Szemfülesek már észrevették egy ideje, de csak most érkezett a hivatalos bejelentés: már nem csak kulcsszavakat tudunk fiók szinten kizárási listákba szervezni a keresőhirdetésekhez, hanem kizáró elhelyezéseket is hasonló listákba szervezhetünk.

Akik hirdetnek a tartalmi hálózaton, bizonyára újra és újra találkoznak olyan weboldalakkal, amelyekről ugyan érkezik forgalom, de vagy nem konvertál vagy még csak nem is mondható minőséginek az a forgalom, amit a hirdetett oldalra hoz.

Nekem sok kampányban például visszatérő ellenfeleim között szerepel minden Flash játék oldal, de pénzügyi téren is találkoztam már sok ún. Made For AdSense oldallal (magyar nyelven). Ezekből sok kattintás érkezett és még kimondottan olcsón is, de ahol konverziókat mérünk, ott láthatóan nem jön konverzió ebből a forrásból, ahol meg nem, ott is látható Analyticsben, hogy az átlagnál magasabb a visszafordulás és alacsonyabb az oldalon töltött idő.

Ha egyszerre több display kampány is fut, macerás lehet minden kampányba külön-külön felvenni ezeket az oldalakat a kizárások közé. Hát még, ha fel szeretnénk használni a listát egy másik fiókban esetleg 🙂 Mostantól nem kell ezzel sem bajlódni, sőt, egy külön eszköz javaslatot is tesz nekünk arra, milyen kampányelhelyezési kizárásokat hozzunk létre a meglevő negatív elhelyezések alapján.

Kampányelhelyezési kizárások létrehozása

Kampányelhelyezési kizárások ablak

Kampányelhelyezési kizárások ablak

AdWords Megosztott könyvtár (shared library)

Akik már használják a kizáró kulcsszólistákat, azok számára elég annyit mondanom, hogy irány a Megosztott könyvtár (Shared library) menüpont, a többiek számára álljon itt ez az ábra, amin keresztül eljuthatunk a kezelőfelületig.

Érdemes itt egy picit elidőzni. Akiknek ez a felület még új, azok egészen biztosan nem használtak még remarketinget és talán az érdeklődésen alapuló hirdetésekkel sem találkoztak még. Az ehhez kapcsolódó listákat is itt lehet kelezni, de itt lehet olyan listákat is létrehozni és kereső kampányokhoz rendelni, ahol kizáró kulcsszavakat adhatunk meg egy helyen, akár több kampány számára is.

A fenti felületen két fül látható, az elsőn lehet létrehozni új listákat az Új elhelyezéskizárási lista gombra klikkelve (milyen röviden lehet a magyar nyelvben fogalmazni :-))

Itt nincs más dolgunk, mint neved adni a listának és felsorolni azokat az oldalakat, amelyeket több kampányban is egyszerre szeretnénk kizárni:

Új kizárási lista létrehozása

Új kizárási lista létrehozása

Ha ezzel megvagyunk, megjelenik a lista az eddig üres táblázatban, ahol látható, hogy jelenleg három kizáró elhelyezést tartalmaz és eddig 0 kampányhoz rendeltük hozzá. Jelöljük ki a lista elején a sort, majd kattintsunk a magyar felületen is még ékes angol nyelven megjelenő Add to more campaigns gombra (magyarba egy idő után talán a Hozzáadás további kampányokhoz nevet kapja majd):

Hozzáadás további kampányokhoz

Hozzáadás további kampányokhoz

Itt már egy ismerősebb felülettel találkozunk, ahol a bal oldali listából a Hozzáadás linkekkel lehet kiválasztani kampányokat. Miután ezek átkerültek a jobb oldali listába, az Eltávolítás gombbal lehet őket kivenni a hozzárendelésből. Látható tehát, hogy ez a hozzáadás gomb valójában a meglévő összerendelések módosítására is alkalmas a későbbiek során.

Ezen a felületen tehát mindent kezelhetünk a kampányelhelyezési kizárásokkal kapcsolatban, azonban ha belegondolunk, elég komplikált volna ezeket a listákat mindig itt szerkeszteni, amikor a gondolat, hogy egy oldalt kizárunk, a kampánykezeléshez használt felületen születik meg. Nincs gond ezzel sem, a fejlesztők természetesen gondoltak erre az esetre is: mind a kampányhoz rendelés, mind a listák bővítése megoldható közvetlen a kampánykezelő felületről.

Elhelyezéskizárások kezelése a Hálózaton fülön

Elhelyezéskizárások kezelése a Hálózaton fülön

A Hálózatok fülön, ahol megtekinthetjük, mely weboldalakon jelenünk meg, az oldal alján van egy Kizárások hivatkozás, erre klikkelve két oszlop jelenik meg: a bal oldali oszlopban az éppen megtekintett hirdetéscsoporthoz tartozó elhelyezés kizárások láthatóak, míg a jobb oldalon a kampányhoz rendelt tiltó lista. Itt a Kizárások hozzáadása gombra már látható egy Elhelyezéslista kizárása menüpont, amivel egyszerre több kizáró listát is hozzárendelhetünk az éppen kezelt kampányhoz.

A már korábban a kampányhoz rendelt listákat pedig a képen jelölt Kizárási listák hivatkozásra klikkelve lehet kezelni.

Új elhelyezéseket is könnyedén fel lehet venni ezekbe a listákba. Csak bontsuk ki az Automatikus elhelyezések vagy a Kiválasztott elhelyezések szakaszokat és járjunk el a megszokott módon: jelöljük ki a kizárni kívánt elhelyezéseket vagy használjuk az URL lista megjelenítése funkciót a részletek megtekintéséhez és itt használjuk az Elhelyezések kizárása funkciót.

Elhelyezések hozzáadása kizáró elhelyezéslistához

Elhelyezések hozzáadása kizáró elhelyezéslistához

Fontos és erre a rendszer is figyelmeztet, hogy ezzel a megjelölt elhelyezéseket az összes olyan kampányból kizárjuk, ahová a kampányelhelyezési kizáró lista hozzá lett adva. Na de hát pont ez a lényege a funkciónak 🙂

Lista javaslatok

Az új funkcióhoz tartozik egy javaslat modul is. Az elején bemutatott módon menjünk újra a Megosztott könyvtárba és válasszuk ki most a Kampányelhelyezési kizárások menüpontban a Javaslatok felsorolása fület.

Javaslatok kizáró elhelyezési listákra

Javaslatok kizáró elhelyezési listákra

Ha már kizártunk több elhelyezést is, a rendszer megnézi, van-e köztük olyan, amelyet több kampányban is megadtunk és ezek alapján javaslatot tesz kizáró listák létrehozására. A fenti képen megtévesztő lehet, hogy két sor végén is szerepel a 2-3-4 szám, itt azonban az egyik sorhoz rendelt három kampány más, mint a második sorhoz rendelt három kampány!

Kattintsunk az első oszlopban a megfelelő sorra és megjelenik egy felület, ahol már csak el kell neveznünk a listát és a rendszer máris létrehozza az észlelt elhelyezésekkel és hozzárendeli azokhoz a kampányokhoz, ahol már szerepeltek eddig is. Az eredeti kampány szintű kizárások ilyenkor törlődnek, így nem szerepel duplán egyik tiltás sem.

Kizáró javaslatok mentése

Kizáró javaslatok mentése

És ennyi 🙂

Elsőre bonyolultnak tűnhet, de ha később új display kampányt indítunk, sokat érhet, ha nem kell másolgatni az eddig összegyűlt kizárásokat, hanem egyszerűen csak hozzárendeljük az új kampányhoz is a korábban feltérképezett rossz oldalakat.

Szóljon hozzá!