Go Mobile! az új hívószó, de vajon magyar viszonylatban is?

Szerző: Dátum: jan 20, 2010 Kategória: Google AdWords

Az angol nyelvű Inside AdWords blogon Go Mobile! címmel indul sorozat heti egy-egy bejegyzéssel arról, miként és egyáltalán hogyan hirdessünk mobil készülékeken. Vajon Magyarország hol tart e tekintetben?

Sokat olvasni mostanában a mobilokról, mint új és feltörekvő felületről, ahol mások a szabályok (mert kisebb, mert még fontosabb a méret, mert még fontosabb a sebesség) és ahol elvileg egyre inkább megéri hirdetni. Ezzel kapcsolatban foglalkoztat mostanában a gondolat, hogy vajon hol tartunk mi magyarok ezen a téren?

mobile-web-2010

Többek között azért is merül fel bennem a kérdés, mert például a Webisztánon olvastam egy cikket, ahol egyfajta hívószóként említik a mobilt a 2010-es évre. És igen, ezt lehet olvasni sok külföldi oldalon, azonban amikor megnézem az általam kezelt oldalak statisztikáit, nem látom azt a látogató bázist, ami megérné az ez irányú fejlesztést. Aztán ott van a HWSW, ahol elindították a mobil verziót, vagy az fn.hu, ahol már jóideje figyelnek az iPhone tulajdonosokra is.

Van már annyi iPhone vagy más Andriod alapú vagy egyéb ún. okostelefon a magyar embereknél? Vagy még inkább: lesz annyi? Néhány geeken kívül lesz akkora robbanás, hogy hirtelen tényezővé válnak ezek a készülékek marketing szempontból? Vagy inkább egy csendes növekedés folytatódik?

Nem az érdekel, hogy ki-mit vár, hanem, hogy ki mit tart reálisnak?

Vajon azért látok kevés embert mobil oldalról, mert nincs meg ez a fajta verziója az oldalaknak vagy azért, mert nincsenek elegen? Nem várok kétjegyű százalékokat ilyen tekintetben, de tényleg 0,x %-ért várják egyesek, hogy beinduljon a gőzgép?

Nos, én úgy gondolom, hogy oda kell figyelni a trendre és ha átcsoportosítható erőforrás ennek a felületnek a fejlesztésére, akkor azt meg kell tenni, hogy mire odaér ez az egész történet, lépéselőnyben legyünk azokkal szemben, akik ezt nem tették meg. De nem tartom reálisnak, hogy 2010-ben ez alapjaiban fogja felforgatni a magyar webet. Hogy miért? Mert amíg sok ember még mindig a hitel törlesztőivel sakkozik, nem fog iPhone-ra meg Nexus One-re meg egyéb – amúgy szép és jó tudású -, számára drága telefonra költeni… szerintem…

2 Hozzászólások

  1. Mobil eszközök pontosabb célzása AdWordsben | DuracellTomi Google blogja
    2010. január 21. csütörtök

    […] hogy magyar vonatkozásban még nem tartunk ott, hogy nagyobb energiákat fektessünk a mobilokon megjelenő hirdetésekbe, de odaát gőzerővel […]

  2. Click-to-Call telefonszámok mobil eszközökön megjelenő hirdetésekben | DuracellTomi Google blogja
    2010. január 29. péntek

    […] mese, 2010 első hónapja alapján valóban gőzerővel dolgoznak a Google-nél a mobil eszközökön megjelenő hirdetési lehetőségeken. Azon túl, hogy még pontosabban célozhatunk iPhone és egyéb, ún. teljes böngészővel […]

Szóljon hozzá!