Google Display Hálózat: a tartalmi hálózat új neve

Szerző: Dátum: jún 21, 2010 Kategória: Google AdWords

Új nevet kapott az eddig Google Tartalmi Hálózatként ismert hirdetési lehetőség: Google Display Hálózat. Az új név kevésbé sikeredett magyarra, mint az előző, viszont a display elnevezést használják világszerte, minden nyelven.

Google hirdetések weboldalakon

Bizonyára mindenki találkozott már kedvenc weboldalán olyan hirdetési blokkokkal, amelynél a “Google hirdetések” szöveg jelent meg a box valamelyik oldalán. Ezeket az egységeket a Google AdSense rendszerén keresztül helyezhetik el a weboldal tulajdonosok honlapjaikon, hogy a látogatóknak hirdetéseket jeleníthessenek meg és ezek bevételéből részesedést szerezhessenek.

Ezekben az AdSense egységekben jeleníthetünk meg mi, AdWords hirdetők szöveges vagy akár képes hirdetéseket, flash bannereket az ún. tartalmi hálózaton, amelynek neve mostantól Google Display Hálózat.

Ami miatt kicsit zavaró lehet egyeseknek az új elnevezés, hogy a display hirdetés kifejezést jellemzően képi és videó hirdetéseknél szokták alkalmazni, így első körben azt az érzést keltheti az emberben, hogy megszűnnek vagy háttérbe szorulnak a szöveges hirdetések, azonban erről szó sincs, legalább is ezt csiripelik a Google madarai 🙂

Újdonságok az új névhez

Az eddigi név Display Hálózatra cserélése nem csupán névváltás: az utóbbi időben számos olyan fejlesztés került bele a rendszerbe, amelyek könnyebbé és hatékonyabbá tehetik a kampányok futtatását azokon a weboldalakon, ahol a “Google hirdetések” feliratú dobozokkal találkozunk.

Nekem eddig a legszimpatikusabb talán az ún. hajtás alatt megjelenő hirdetési egységek kizárása volt. Segítségével csak olyan weboldalakon jelenhetünk meg, ahol hirdetéseink görgetés nélkül, azonnal megjelennek a látogatóknak. Ezek jellemzően az oldalak fejlécében jelennek meg vagy a tartalmi rész tetején, a lényeg, hogy a weboldal megjelenése után azonnal megjelennek, azonnal láthatóak, a látogatónak nem kell lejjebb görgetnie ahhoz, hogy észrevegye.

Egy másik, szintén nagyon érdekes fejlesztés volt a remarketing funkció elindítása, amellyel a weboldalunkat már felkereső látogatókat tudjuk visszacsábítani. Mindezt a látogató weboldalunkon történt ténykedése, aktivitása alapján tudjuk célozni, így például, ha valaki egy bizonyos termékkategóriában keresgélt weboldalunkon, a Display Hálózaton olyan hirdetéseket jeleníthetünk meg számára, amely ezzel a termékkörrel kapcsolatos.

Szóljon hozzá!