Hirdetések webhelylinkjei rotációval

Szerző: Dátum: jan 14, 2011 Kategória: Google AdWords

2009 novemberében jelentek meg a hirdetések webhelylinkjei első körben olyan AdWords felhasználóknak, akiknek a hirdetései a felső, kiemelt pozíciók közül az első helyen jelentek meg.

Később egysoros formában elérhetővé vált mindenki számára, így aztán mindenki nekifoghatott kiemelni aktuális szezonális ajánlatait, fontosabb aloldalait a hirdetett termék vagy szolgáltatás szövege alá.

Valószínűleg nem csak nekem volt nagy hasfájásom, hogy bár 10 ilyen hivatkozást lehet rögzíteni a rendszerben, jellemzően az első 4 jelent meg mindig, értelmetlenné téve a maradék 6 linket. Azt sem találtam túl szerencsésnek, hogy kampány szinten lehet ezeket csak megadni, több hirdetőnél talán szerencsésebb lett volna hirdetéscsoport szinten kezelni őket.

A most bejelentett módosítás határozottan jobb irányba viszi a történetet.

Egysoros webhelylinkek az AdWords hirdetésekben

Egysoros webhelylinkek az AdWords hirdetésekben

Ezentúl a hirdetéscsoport szintjén rotálva teszteli a rendszer a megadott webhelylinkek átkattintási arányát és hirdetéscsoport szinten igyekszik mindig a legjobb CTR-el rendelkező hivatkozásokat megjeleníteni a felhasználó felé.

Fontos, hogy a link listát továbbra is kampány szinten tudjuk megadni, és azt is érdemes tudni, hogy továbbra is a listában első helyen megadott link lesz a magasabb prioritású.

Miért fontos ez?

Ha egy-egy hirdetéscsoporthoz kialakul az a 2-4 link, ami megjelenik és ezek CTR értékei alapján kerülnek ki a 10 lehetséges hivatkozásból, akkor nehéz lehet egy új webhelylinket felvenni, mivel az új elemnek nincsen CTR története.

A gyakorlatban tehát ez azt jelenti, hogy ha egy új linket akarunk tesztelni, akkor tegyük az új hivatkozást a meglevő webhelylinkek fölé (elé), mert a prioritási sorrend és az eddig elért CTR együttesen fogják meghatározni, melyik jelenjen meg az adott hirdetéscsoport hirdetéseinél.

No persze lehet ez még jobb 😉 Például ha a kampány szinten megadott 10 linkből én választhatnám ki például hirdetéscsoport szinten, hogy melyik 4-et szeretném megjeleníteni 🙂

Szóljon hozzá!