Kizáró kulcsszólisták AdWords kampányokhoz

Szerző: Dátum: jan 11, 2011 Kategória: Google AdWords

Akik már aktívan alkalmazzák a negatív, kizáró kulcsszavakat, azok számára egészen biztosan vannak olyan szólisták, amelyeket minden kampányra alkalmaznak. Az ingyen, ingyenes, fórum, hírek, vélemény szavakat valószínűleg sokan veszik fel minden kampányoz, mint kizáró kulcsszót, mivel akik ezekkel a szavakkal keresik az általunk forgalmazott terméket/szolgáltatást, valószínűleg kevésbé potenciális ügyfelek.

Ha közben eszünkbe jut egy újabb szó, akkor azt minden kampányhoz külön fel kell venni, ami valljuk be, picit körülményes. Egy most bejelentett új funkcióval viszont ezentúl központosítva kezelhetjük azon kizáró kulcsszavainkat, amelyeket több kampányban is szeretnénk folyamatosan használni.

Kizáró kulcsszólisták kezelése

Az új kulcsszó listákat a Kampányok lapon megjelenő Vezérlőpult és Könyvtár szakaszban kezelhetjük. Ide klikkelve megjelenik bal oldalon egy Kizáró kulcsszólisták menüpont:

Kizáró kulcsszólisták a Vezérlőpult és könyvár szakaszban

Kizáró kulcsszólisták a Vezérlőpult és könyvár szakaszban

Kattintsunk az itt megjelenő Új kizáró kulcsszólista gombra és rögzítsük a szokott módon a kampányok közös negatív kulcsszóit.

Akár több listát is készíthetünk, amelyeket később egyenként a kampányokhoz rendelhetünk. Fontos, hogy a hozzárendelés során nem bemásolódnak az itt rögzített kulcsszavak a kampányhoz, hanem hozzá lesznek rendelve, vagyis, ha ebben az ablakban módosítunk a kizáró kulcsszó listákon, akkor az azonnal hatással lesz az összes hozzárendelt kampányra!

Kampány hozzárendelése

Szerintem jobban kézre állt volna, ha a fenti felületen rögtön hozzá is rendelhetjük a megfelelő kampányokhoz az újonnan létrehozott kulcsszó listáinkat, de hát az ember ne legyen telhetetlen, nem igaz? 🙂

Ehelyett navigáljunk a megfelelő kampány Kulcsszavak füléhez, ahol a lap alján szokott módon ki tudjuk bontani a kizáró kulcsszavakat hirdetéscsoport és kampány szinten.

A jobb oldali, kampány szintű kizárások táblázata felett megjelent egy választási lehetőség: kulcsszavakat vagy kulcsszó listákat szeretnénk megjeleníteni.

Kizáró kulcsszólisták hozzárendelése kampányhoz

Kizáró kulcsszólisták hozzárendelése kampányhoz

A Hozzáadás gombra klikkelve egy menü jelenik meg, ahol választhatunk, hogy külön kizáró kulcsszót vagy kulcsszólistát adunk hozzá a kampányhoz. Ilyen egyszerű 🙂

Mint mindig, most is érdemes átolvasni a kapcsolódó súgó bejegyzést, mindig rejtegethet további részletet, amit csak ott, csak akkor és csak náluk olvashatunk 🙂

2 Hozzászólások

  1. A tökös, a török, a Google meg a KKV-k | DuracellTomi Google AdWords blogja
    2011. február 3. csütörtök

    […] kizáró kulcsszólistákról és a megjelenített URL-ekről már én is beszámoltam, megtudtuk azonban, hogy hamarosan […]

  2. Fiók szintű kampányelhelyezési kizárások AdWordsben
    2012. február 10. péntek

    […] már észrevették egy ideje, de csak most érkezett a hivatalos bejelentés: már nem csak kulcsszavakat tudunk fiók szinten kizárási listákba szervezni a keresőhirdetésekhez, hanem kizáró elhelyezéseket is hasonló listákba […]

Szóljon hozzá!