Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 1.

Szerző: Dátum: okt 26, 2011 Kategória: Google AdWords

A célok meghatározása alapvető fontosságú, amikor egy weboldalt üzemeltetünk és még inkább, ha ezt a weboldalt hirdetésekkel próbáljuk ismertebbé tenni, növelni forgalmát és az általa termelt bevételt. A konverziók segítségével egy olyan mérőszámot vezethetünk be kampányaink során, amivel számolni tudjuk, hányan teljesítették a kitűzött célt vagy célokat.

Ezen keresztül pedig már kalkulálhatóvá válik egy még fontosabb jellemző: a megtérülés (ROI = Return On Investment)!

Konverziók és mérésük

Számoljuk a konverziókatMi is az a konverzió? Akik még nem találkozak ezzel a fogalommal az AdWords hirdetéseik során, azok is könnyen megérthetik jelentését: konverziónak nevezünk egy olyan eseményt, amikor egy weboldalunkra érkező látogató eléri az általunk kitűzött célt. Úgy is mondhatnám, hogy “mezei” látogatóból ügyféllé vagy lehetséges ügyféllé konvertál, alakul át.

Ez jellemzően egy vásárlás, de konverzió lehet egy hírlevél feliratkozás vagy például egy regisztráció, egy árajánlatkérés is. Hogy mi számít pontosan konverziónak, azt az oldal céljának vagy céljainak pontos meghatározása során lehet meghatározni.

Az AdWords rendszer segítéségvel mérhetővé tehetőek ezek a konverziók, így akár a kulcsszavak szintjén is láthatjuk, melyik vezetett cégül céljaink eléréshez és mindez mennyibe is került nekünk. A hirdetett termék vagy szolgáltatás árréséből könnyen megállapítható, hogy az egy konverzióért elköltött összeget megérte-e kifizetni, magyarul megtérült-e hirdetésünk?

Eddig pofon egyszerű, ugye? Na, akkor most csavarjunk egyet!

Segített konverzió

Vannak olyan területek, amelyek közvetlenül nem vagy csak alig konvertálnak. Mit értek közvetlen konverzión? Azt, hogy valaki klikkel a hirdetésünkre és akár azonnal, akár 30 napon belül konvertál úgy, hogy ezalatt a 30 nap alatt nem kattint újra a hirdetésünkre.

Vannak ezek között azonban olyan részek, amelyek segítik az érdeklődő számára ismertté tenni weboldalunkat a döntéshozatal korai fázisaiban.

Mert mi van, ha például nyomtatót keresünk? Nem mindig van az embereknek márka preferenciájuk, egyszerűen csak egy nyomtatót szeretnének venni. Miket írhat be a keresőbe egy ilyen ember?

Ha otthonra szeretné, akkor tipikusan mindenki a nyomtató szóra gondol, ez azonban túl sok megjelenést idézhet elő, főleg, ha nem pontos egyezéssel adjuk meg. Talán jobb megoldás lehet a nyomtató árak, nyomtató vásárlás és hasonló két vagy több szóból álló kifejezésekre koncentrálni.

Ha irodába keres emberünk printert, máris jön a nyomtató irodába, irodai nyomtató, nagy teljesítményű nyomtató és társai.

Fontos, hogy ezen a ponton még nem tudják, hogy mi akarnak, de ilyenkor pontosan emiatt nagyobb a valószínűsége, hogy több mindent megnéznek a találati listán, még az alacsonyabb pozícióban futó hirdetéseket is.

Nem biztos, hogy ezen a ponton már vásárolnak, mert – nálam például – egy műszaki termék megvásárlása gondos körbejárást igényel. Megnéz fórumokat, leírásokat, véleményeket, összehasonlít több márkát, típust, így fokozatosan jut el a keresések során a nyomtató vásárlásból a canon nyomtató vásárláson át akár egy konkrét típusra keresésig.

Ha hirdetünk (persze alacsonyabb költségvetéssel) ezekre az általánosabb kifejezésekre és klikkelnek ránk, jó eséllyel nem fognak azonnal vásárlóvá válni. Viszont amikor már konkrét típust keresnek, akkor nem csak konkrét ajánlatot jeleníthetünk meg, de azzal az előnnyel indulhatunk, hogy már találkozott weboldalunkkal korábban. A konverzió ilyenkor olyan kulcsszavakhoz társul, mint canon ip4300 vagy epson sx210, azonban a canon nyomtatóra klikkelés vagy akár a nyomtató vásárlásra klikkelés sem kidobott pénz, ezek ún. segített konverziók.

A segített konverziókat hozó kulcsszavakat azért fontos azonosítani és főleg nem leállítani, mert nélkülük előfordulhat, hogy későbbi vaskos bevételtől esünk el.

Mára ennyi, most picit emésszük meg ezeket a gondolatokat, legközelebb megnézzük, mit is értek konverzióoptimalizálás alatt és megnézzük a CPA fogalmát.

3 Hozzászólások

  1. novakmagdi
    2011. október 26. szerda

    jó lett!

  2. DuracellTomi
    2011. október 26. szerda

    Köszi! 🙂

  3. Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 2. - DuracellTomi Google AdWords blogja
    2011. november 7. hétfő

    […] megnéztünk néhány konverziókkal kapcsolatos alapfogalmat, most szeretnék körbejárni két további témakört. Nézzük meg, egyáltalán mit is takarhat […]

Szóljon hozzá!