Konverzióoptimalizáló már 15 konverziótól

Szerző: Dátum: Júl 23, 2009 Kategória: Google AdWords

Tovább lazítottak a konverzióoptimalizáló használatának feltételein az AdWords rendszerében. Mostantól elég 15 konverzió egy kampányon belül ahhoz, hogy a rendszer átvegye az ajánlattétel optimalizálását.

A konverzióoptimalizálóról

konverzióoptimalizáló, vagy ismertebb angol nevén Conversion Optimizer egy ajánlattételi lehetőség. Abban különbözik a hagyományosnak mondható CPC ajánlattételtől, hogy nem azt adjuk meg, mennyit szeretnénk fizetni egy klikkelésért, hanem azt, hogy mennyit szeretnénk fizetni egy konverzióért. Ezt az ún. maximális CPA (Cost Per Acquisition) értéket megadva a rendszer minden egyes megjelenés előtt elemzi a kampány konverziós múltját és egy “hiper-szuper-titkos” algoritmus segítségével megpróbálja megjósolni, hogy ha akkor éppen klikkelnek a hirdetésre, akkor az milyen valószínűséggel hozhat konverziót.

Ha úgy dönt, hogy az adott megjelenés jó eséllyel konverziót hoz, akkor adott esetben megnöveli a CPC-t arra a megjelenésre (arra az aukcióra), egyébként alacsonyabb licittel száll ringbe vagy akár meg sem jeleníti a hirdetést.

“A lényeg az eredmény”

Az egész konverzióoptimalizálónak a lényege a kampány “történelme”, múltja. Minél több adat áll rendelkezésre, annál pontosabban tudja megjósolni a rendszer, hogy a hirdetés megjelenése hoz-e konverziót vagy sem. Kezdetben meglehetősen sok konverzió kellett 30 nap alatt ahhoz, hogy a hirdetőnek lehetősége legyen bekapcsolni ezt a funkciót. Az elmúlt hónapokban elég volt már 30 konverzió, a mostani bejelentés után pedig úgy tűnik, hogy mindössze 15 konverzió 30 nap alatt elegendő lehet ahhoz, hogy a rendszer megfelelő valószínűség számításokat végezzen.

Nekem még szűz terület

Megvallom őszintén, ez a konverzióoptimalizáló nekem még kicsit szűz terület. Nem mertem még használni 🙂 Amikor 30 nap alatt 3 000 Ft-ot fizetünk egy konverzióért és a rendszer közli velem, hogy 4 255 Ft-os CPA-val érdemes elindulni, akkor már rögtön az elején nem látom, hogyan lesz ebből mondjuk 2 000 – 2 500 Ft 🙂

Aztán itt van ez az infó is alatta:

Ez a(z) 107 Ft összegű korábbi átlagos CPC-t fogja célozni.

Vicces, hiszen 14 Ft-os átlagos CPC-vel fut a kampány.

Az is lehet, hogy “csak” változtatnom kellene a hozzáállásomon és belekóstolni a pudingba. Egy dolgon mindenesetre elgondolkodtam: összeesküvés ide vagy oda, ennek az egész konverzióoptimalizálónak az Achilles sarka a megfelelő kampány (konverziós) történet. Ha 15 konverzió már elég a starthoz, akkor feltételezem, hogy valami hihetetlen módon javítottak az algoritmuson. Vagy nem… 🙂 Csak akkor meg kinek lesz jó, ha ennyire lazítanak a feltételeken?

Szóljon hozzá!