Relevancia és cél oldal (landing page) nagyobb súllyal a minőségi mutatóban

Szerző: Dátum: okt 4, 2011 Kategória: Google AdWords

A következő hetekben módosulni fog némileg a minőségi mutató kalkulációja, olvasható az angol AdWords blogon.

Nagyobb hangsúlyt kap mostantól a relevancia és a cél oldal minősége.

Sokan láttuk már azt az AdRank videót, ahol bemutatják, az egyes tényezők mennyire számítanak bele a minőségi mutató kalkulációjába. Ez a felosztás változik meg a következő hetek során úgy, hogy nagyobb arányban számít majd a relevancia és a cél oldal minősége.

A relevancia jellemzően azt mutatja meg, hogy az adott felhasználói keresés mennyire szoros kapcsolatban áll a hirdetéssel és a kattintás után megjelenő ún. cél oldallal. Általánosságban elmondható, hogy ha a keresett kifejezés szerepel a hirdetésben és a cél oldalon is, vagyis arról szól a hirdetés, amit keresett a felhasználó, akkor nem szokott gond lenni a relevanciával.

Sőt, láttam már olyan fiókot is, ahol 7/10-es minőségi mutatóval futott egy olyan kulcsszó, ami nem is szerepelt a hirdetési szövegben, mégis sokat kattintottak a hirdetésre, mert a témakör megfelelő volt.

Nagyon leegyszerűsítve a relevanciát igazából maga a felhasználó adja meg azáltal, hogy klikkel egy hirdetésre. Ha egy hirdetésre kevesen klikkelnek adott hirdetési pozícióban, akkor hiába szerepelnek kulcsszavaink a szövegekben, nem lesz releváns, mert a felhasználók nem találták annak. A kattintás tehát itt egyfajta szavazat.

A cél oldal minősége általában nem azt jelenti, hogy mennyire színes vagy nem színes, mennyire web2-es vagy éppen retro. Fontosabb a jó navigálhatóság, az olvashatóság az oldalon belül. Rontja a cél oldal minőségét például egy rossz minőségű videó, ami akár képileg, akár hangilag nem éppen kellemes felhasználói élmény.

Mindkét tényező nagyobb súllyal szerepel tehát mostantól a minőségi mutató kalkulációjában, azonban ezen kívül nem változik semmi más:

  • a jobb minőségi mutató alacsonyabb CPC értékekhez vezet
  • a jobb minőségi mutató segít a jobb pozíció elérésében
  • a számunkra megjelenített 1-10 minőségi mutató továbbra is a kulcsszó pontos megjelenésekor kalkulált számot mutatja, amelyet azonban minden keresés során újból kalkulál a rendszer
  • … és persze a világbéke

Nyugat, észak-nyugat felől tehát némi minőségi mutató fluktuáció jelentkezhet a következő hetekben, ami várhatóan rövid kilengések után újra stabilizálódni fog.

Szóljon hozzá!