Továbbfejlesztett kampányok – Helyek kezelése

Szerző: Dátum: feb 7, 2013 Kategória: Google AdWords

A továbbfejlesztett AdWords kampányok sok helyen hoztak érdekes és értékes változásokat, nézzük most meg, mivel tudnak többet a területi célzások.

Az alapprobléma a területi célzásoknál (mint a legtöbb kampány szintű beállításnál) az volt, hogy ha adott területen más licit stratégiával szerettünk volna megjelenni, akkor ehhez annyiszor kellett egy és ugyanazon kampányt klónozni, ahány területet külön szerettünk volna kezelni.

Ha egy műszaki üzlet három városban rendelkezik a vevők számára is elérhető üzlethelyiséggel, plusz országos kiszállítást is vállal, lehet, hogy adott városokban inkább az üzletbe csábítani a vevőket a kiszállítás helyett.

Eddig ehhez kellett egy országos kampány, amiből kizártuk a három várost és egy ennek a kampánynak egy másolata, ahol csak erre a három városra jelentünk meg. Ezzel külön liciteket tudtunk megadni a városokra és az általánosabb, országos hirdetésekre, sőt, más hirdetési szövegeket adhattunk meg egy budapesti célzáshoz (“jöjjön el üzletünkbe”) és mást az országoshoz (ingyenes kiszállítás 25.000 Ft felett).

Továbbfejlesztett AdWords kampányok: hely licitek

Továbbfejlesztett AdWords kampányok: hely licitek

Mostantól egy kampány Beállítások lapján egy külön “Helyek” szakaszban láthatjuk a kampányunk által célzott területeket (ország, megye, város, USA-ban akár irányítószám vagy választási körzet).

Minden területnek külön látjuk a statisztikáit, de ami még fontosabb, minden területhez beállíthatunk egy licit szorzót, amit adott százalékkal növeli vagy csökkenti a kampány licitjeit azokban az esetekben, amikor a felhasználó a megadott területről használja az internetet.

Ahogy a kulcsszavaknál megnézhetjük, pontosan mire kerestek a felhasználók, amikor megjelent a hirdetésünk, úgy ezt megtehetjük a területi célzásoknál is. Ez egyébként eddig is elérhető volt a Dimenziók fülön, itt azonban most jobban kézre áll, mert adott esetben egyből beavatkozhatunk, ahol szükséges:

Helyek listázása - Részletes területi statisztikák

Helyek listázása – Részletes területi statisztikák

A megjelenő ablakot hasonlóan kezelhetjük, mint a kulcsszavak elemzését. Először is kiválaszthatjuk fent, hogy milyen részletességgel szeretnénk megnézni az adatokat:

Helyek kezelése: hozzáadás, kizárás

Helyek kezelése: hozzáadás, kizárás

Ezt követően ha egy kampányban azt látjuk, hogy adott terület jól konvertál, akkor hozzáadhatjuk a területet külön célzásként, hogy ehhez megfelelő licit szorzót adjunk meg:

  • növelhetjük a liciteket a jól konvertáló területeken, ha az átlagos pozíció is ezt indokolja, ezzel több látogatót hozhatunk az oldalra, ami több konverziót is jelenthet (végső soron több profitot)
  • csökkenthetjük a licitet azokon a helyeken, ahol drága egy konverzió vagy nincs, de stratégiailag fontos megjelennünk

Emellett ki is zárhatunk olyan területeket, amelyek nem konvertálnak vagy nem teljesítenek más fontos célokat.

Mint a legtöbb táblázatban, itt is módosíthatjuk a megjelenő oszlopokat, azok sorrendjét, valamint szűrőket is beállíthatunk, hogy azokat a tételeket nézzük csak egy hosszabb listában, amelyek valóban fontosak.

Helyek kezelése: szűrők

Helyek kezelése: szűrők

Sajnos a magyar fordításba most is becsúszott némi zűrzavar, az egyik menüpontban “A hirdetés megjelenítését előidéző kifejezés” az eredeti angolban a “What triggered your ad” szöveggel szerepel, ami azért már más értelmezést ad.

És hogy ne csak a jó dolgokról beszéljek, van itt még azért pár érdekes furcsaság: alapból a célzott területeket megjelenítő táblázat például nem mutatja a konverziós adatokat és jelenleg nem is tudom bekapcsolni ezeket az oszlopokat, amikor pedig megnézem, hogy például egy Magyarország célzás részleteiben hogyan teljesített, már látszódnak a konverziós adatok, igaz, az “Oszlopok” beállításainál ez nem kapcsolható ki vagy éppen be.

A fenti fejlesztésekkel sokat lépett előre az AdWords az olyan vállalkozások támogatásában, amelyeknél nagyon fontos a megfelelő lokáció beállítása.

Szóljon hozzá!