Bing szerepeltetése az Analytics kereső forgalomban

Szerző: Dátum: jún 9, 2009 Kategória: Google Analytics

Nemrégiben indult el a Microsoft új keresője. A Google Analytics rendszerében jelenleg még nem a keresők felöli forgalomban nézhetjük meg a Bing-ből érkező forgalmat, hanem a hivatozó webhelyek jelentésben. Ennek javításához nyújt segítséget a Google Analytics blog új bejegyzése.

A Bing integrálása a Keresők jelentésbe bejegyzés az újabb, ga.js mérőkódot alkalmazó weboldalak számára nyújt egy gyors javítást, amíg el nem készült az Analyticsben az a fejlesztés, ami lehetővé teszi mindenki számára, hogy elemezze a Bing felől érkező kereső forgalmat, kulcsszavakat.

Nincs más dolgunk, mint megkeresni a mérőkód azon részét, ahol a pageTracker._trackPageview(); parancs szerepel. Az ezt megelőző sorba helyezzük el a következő kiegészítést:

pageTracker._addOrganic(“bing”, “q”);

Ezzel máris organikus találatként fogja kezelni a bing domainek felől érkező látogatókat, eltárolva a “q” paraméterben található kulcsszót is.

UPDATE: ez a megoldás máris szükségtelenné vált, 2009. június 12-én megjelent a hivatalos közlemény, amely szerint a Google Analytics most már a keresők forgalmához rögzíti a Bing keresőt is.

Szóljon hozzá!