YouTube hirdetések a Display Hálózaton

Szerző: Dátum: aug 3, 2012 Kategória: YouTube hirdetések

Korábban megnéztük, pontosan mi is a nagyon új a YouTube hirdetések terén, aztán végignéztük az új hirdetési formátumokat. Most nézzük meg, mire alkalmas még egy TrueView kampány azon túl, hogy a YouTube különböző részein jelenítünk meg hirdetéseket.

Fontos tudni, hogy minden hirdetést (kivéve az In-Search formátumot) ki lehet terjeszteni a Display Hálózatra. Ez azt jelenti, hogy a videó hirdetések megjelenhetnek a magyar és nemzetközi web számos kis és nagyforgalmú oldalain is, amivel még tovább növelhetjük azt az így sem kis teret, ahol elérhetjük a számunkra fontos célközönséget.

In-Display = kattintásra induló hirdetés

Amikor az In-Display formátumot engedélyezzük, hogy megjelenjen a Display Hálózaton, akkor egy kattintásra induló hirdetésként jelenik meg azokon a weboldalakon, ahol nem tiltották le videó hirdetések megjelenítését. Ezek tipikusan négyzetes megjelenések, ahol a videó egy indexképe jelenik meg először, illetve a kép közepén egy lejátszás gomb. Kattintásra indul a videó hirdetés lejátszása.

In-Stream = beágyazott YouTube videókhoz

Egy másik érdekes megjelenési lehetőség, amikor egy YouTube videót beágyaznak egy weboldalba. Ha a videóhoz nincs tiltva a hirdetések megjelenése, akkor a Display Hálózatra kiterjesztett In-Stream hirdetés ugyanolyan formában, a beágyazott videó indítása előtt jelenik meg. Megjegyzem, itt talán erősebb lehet a késztetés az emberekben, hogy átugorják a videót, de a jó hír az, hogy fizetni csak akkor kell, ha valaki végig is nézte a videót, vagy eljutott az első 30 másodpercig, tehát aki átugorja, azért lényegében nem kell fizetnünk.

Hasonló a helyzet az In-Slate hirdetéseknél is, de mivel ilyen megjelenés még ritka, mint a fehér holló a megfelelő hosszúságú tartalmak hiánya miatt, ezért a Display Hálózaton se lesz sok esélye az ilyen fajta megjelenésnek.

Elég a rizsából

No de ennyi bevezetőnek azt gondolom, elég volt, itt az ideje, hogy elkezdjünk komolyabban foglalkozni a hirdetések létrehozásával. Akik már dörzsölik a kezüket, hogy végre készen lesz az első hirdetés, egyelőre csalódást kell okoznom: a jól átgondolt kampány 0. lépése egy megfelelően kialakított YouTube csatorna, így legközelebb azzal kezdjük a gyakorlati dolgokat, hogy megnézzük, hogyan hozhatunk létre YouTube csatornát és mire figyeljünk a kialakítás során.

 

Szóljon hozzá!