YouTube hirdetések – formátumok kattintásonként árazva

Szerző: Dátum: Júl 13, 2012 Kategória: YouTube hirdetések

2012. márciusa óta él az ún. magyar YouTube, ami szerintem egy picit szerencsétlen kijelentés, mert az átlag felhasználó számára eddig is magyarul beszélt a YouTube, viszont most már egyre több hirdetés röhög a szemébe a kedvenc videoklip vagy filmelőzetes előtt, között és mellett.

Egészen pontosan számos új hirdetési lehetőség lett elérhető az oldalon. Nézzük most át, hogy pontosan mik is azok a YouTube hirdetési formátumok, amelyekkel egy ideje élhetünk és amelyekkel népszerűsíthetjük márkáinkat és persze (célzott) forgalmat terelhetünk az oldalunkra.

MPU – Mid-Page-Unit bannerek

YouTube MPU banner hirdetés elhelyezéseEz talán a legegyszerűbb változata a YouTube hirdetésnek.

Ha már van 300×250 pixel méretű bannerünk, akkor pár kattintással külön célozhatjuk a YouTube-ra. Lehet állókép, de Flash hirdetés is a szokásos technikai és tartalmi követelményekkel.

Az éppen lejátszott videótól jobbra, a kapcsolódó videók lista felett fog megjelenni. Eddigi tapasztalataim szerint bár ez a legegyszerűbb formátum, ez hozza a legdrágábban a forgalmat az oldalra. Fontos, hogy megfelelő célzásokat állítsunk be, a legcélszerűbb talán érdeklődési kategóriákat használni, de kiválaszthatunk pontos videó URL-eket is, így csak az adott oldalakon jelenünk meg (feltéve, hogy olyan videót választottunk, amely mellett megjelenik hirdetés, előfordulhat, hogy nem monetizált tartalmat választunk, ilyenkor megfeszülhetünk, akkor sem tudunk bannert az adott oldalon elhelyezni)

A megjelenés CPC árazású, ahogy az eddig ismert hirdetési formák, vagyis megadunk egy CPC licitet és ennek megfelelően jelennek majd meg a YouTube egyes oldalain hirdetéseink, ahol a hirdetésre kattintásért kell fizetni.

A pontosabb célzásról, beállításról egy következő bejegyzésben térnék ki, most inkább csak össze szeretném foglalni a lehetőségeket.

InVideo bannerek

YouTube InVideo hirdetés elhelyezéseNa ez már picit érdekesebb, egyébként elérhető volt március előtt is, csak kevesen használták ki.

Két bannerről szól ez a formátum: egy 470×80 pixel méretű fekvő kreatív és egy opcionális, kiegészítő 300×250 pixel méretű banneről. A fekvő banner csak álló kép lehet és tapasztalataink szerint felmegy a standard 468×60-as méret is, így ha van már ilyen méretű bannerünk, nem feltétlenül kell új méretet gyártatni.

Fontos, hogy a két banner egy idejű megjelenése nem garantált!

Pedig ez egy érdekes megjelenési lehetőség volna, kedves Google, szóval remélem, hogy idővel ezt is sikerül megoldani 🙂 Ha egyszerre tudna megjelenni, akkor érdekesen össze lehetne kapcsolni a két kép tartalmát, így viszont nem igazán lehet arra építeni, hogy a két kép egyszerre adjon egy ütős megjelenést.

A kiegészítő 300×250 banner már lehet animált is, érdemes kihasználni, mert ha megjelenik, akkor azért elég jó láthatóságot biztosít a terméknek, szolgáltatásnak.

Az árazás még itt is kattintás alapú, ilyen téren tehát nem kell újat megszokni.

Nem egyszer felmerült már beszélgetések során, hogy mennyire lehet hatékony a lejátszó felületén belül, alulra elhelyezett banner. “Én mindig odakattintok, hogy bezárjam, engem nagyon zavar, szerintem sokan félrekattintanak és feleslegesen égetem a pénzem.”

Igen, ez sajnos előfordulhat, de ezért kell a céloldalon jól beállított webanalítika és máris látható, hogy ebből a forgalmi forrásból milyen arányban fordulnak vissza az emberek, de talán ami még fontosabb: milyen arányban konvertálnak. Sőt! Milyen arányban jönnek vissza később más forgalmi forrásból és konvertálnak (többcsatornás útvonalakról ha valaki mgé nem hallott, annak érdemes elmélyedni a témában, én is igyekszem írni róla ezen a blogon)

2 Hozzászólások

  1. YouTube hirdetések - TrueView videó formátumok - DuracellTomi blogja PPC-ről, webanalitikáról
    2012. július 19. csütörtök

    […] Előzőleg megnéztük, hogy az eddig használt eszközökkel milyen hirdetési formátumok érhetőek el a YouTube felületén. Ezen hirdetések az eddig ismeretinknek megfelelően CPC árazással használhatóak, tehát fizetni továbbra is a hirdetésre kattintásért kell. […]

  2. YouTube hirdetések a Display Hálózaton - DuracellTomi blogja PPC-ről, webanalitikáról
    2012. augusztus 3. péntek

    […] megnéztük, pontosan mi is a nagyon új a YouTube hirdetések terén, aztán végignéztük az új hirdetési formátumokat. Most nézzük meg, mire alkalmas még egy […]

Szóljon hozzá!